7. Als er iets mis gaat

7.1 Klachten

Onze medewerkers zetten zich volop in voor de kwaliteit van het onderwijs. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Laat het ons dan weten, zodat wij de kwaliteit van ons werk kunnen blijven verbeteren. In deze wegwijzer staat waar u terecht kunt met uw klacht over iHub onderwijs. Stap 1: Gesprek met medewerker of gedragswetenschapper Wij vragen u uw klacht eerst met de betrokken medewerker te bespreken. Mocht u er niet uitkomen met de medewerker, dan kunt u terecht bij de betrokken gedragswetenschapper van uw kind. Stap 2: Contact met vertrouwenspersoon voor leerlingen en ouders Mocht u er niet uitkomen met de betreffende medewerker/gedragswetenschapper, of graag ondersteuning krijgen, dan kunt u contact opnemen met een vertrouwenspersoon. Deze persoon kan u helpen en ondersteunen bij het gesprek op school. Neem hiervoor contact op met Winston & Partners via 071 – 513 24 93 en vraag naar de vertrouwenspersoon van iHub. Stap 3: Gesprek met schooldirecteur Komt u er met de medewerker niet naar tevredenheid uit, richt u zich dan als volgende stap tot de schooldirecteur. Samen kijken we wat we kunnen doen om uw klacht op te lossen. Stap 4: Gesprek met regiodirecteur Wanneer dit niet het gewenste resultaat oplevert, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de regiodirecteur via het e-mailadres klachten@ihub.nl. Vermeld a.u.b. in uw klacht: * over welke school de klacht gaat * de periode van de klacht * over wie de klacht gaat * de inhoud van de klacht * wat er tot nu toe gedaan is om uw klacht op te lossen De regiodirecteur gaat dan met u in gesprek. De betrokken medewerker wordt uiteraard ook gevraagd zijn of haar visie te geven. Na de behandeling van de klacht ontvangt u een schriftelijke reactie. Daarin wordt opgenomen of, en zo ja welke maatregelen er worden getroffen. Klachtenregeling Wij vragen u om eerst bovengenoemde stappen te doorlopen. Echter, een officiële klacht indienen kan op elk moment. Dit kan bij het bevoegd gezag van iHub onderwijs (de raad van bestuur) of bij de landelijke (onafhankelijke) klachtencommissie van Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO) waarbij iHub onderwijs zich heeft aangesloten. Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs Postbus 82324 2508 EH DEN HAAG T: 070 - 386 16 97 (10.00-12.30 en 13.30-16.00 uur) E: info@gcbo.nl Wij verwijzen u graag naar de klachtenregeling iHub onderwijs voor meer informatie over hoe u een klacht kunt indienen bij de landelijke klachtencommissie.

7.2 Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling

De veiligheid van onze jongeren staat altijd voorop. Ieder kind heeft het recht zich veilig te voelen op school, maar ook thuis. iHub heeft een procedure – meldcode - vastgesteld voor het omgaan met signalen van huiselijk geweld en kindermishandeling. In deze procedure staan duidelijke afspraken over wie wat moet doen. Onze eerste stap is dat wij altijd in gesprek gaan met de ouder(s), zodat wij samen kunnen bekijken wat voor signalen er zijn, welke betekenis ze kunnen hebben en welke vervolgstappen er eventueel nodig zijn. De meldcode is op te vragen bij de coach.

Volgende pagina